dinsdag 20 april 2010

aanvulsels

Ter aanvulling,

Het tuintje is ongeveer 5 bij 8 meter en wordt voor de helft gevuld met de aanwezigheid van de walnoot. Het grenst aan de moestuin van Schoonvader. Ik voeg binnenkort een plattegrondje bij.
De grond is na een paar dagen zon keihard. En die is er wel, op het open veld. Maar gelukkig krijg ik gratis gecomposteerde paardenmest, daar kan ik op (ver)bouwen! De Walnoot zorgt gelukkig ook voor wat schaduw al staat die nu nog niet in 't blad.

De vorige blog was ik vergeten de Krentenboom in het gilde te vermelden. Die ga ik nog uit het bos halen, om erbij te zetten. Dat is dan een uitzondering op de intolerantie van de Roosachtige familie tegen Juglandsia- gif (vd Walnoot).

Leuk was de zaden- en planten ruilbeurs afgelopen zaterdag in Wageningen. Een andere economie in de praktijk. In de herfst wordt er weer een gehouden. Maar wees op tijd, want de kruiwagens vol gratis afhaalplanten snellen je anders voorbij!
Sien en ik hebben allerlei mij onbekende kruiden en bloemen meegenomen zoals brandkruid (hebben we bij de brandnetel gezet;-) Calementha, mottenkruid (blijkt koningskaars te zijn) en Meconopsis Cambrica...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten